Het beschermen van onze bronnen

Het woord ‘bronnen’ is een woord dat om wat uitleg vraagt. Wij hebben als doel een opleving te bewerkstelligen. De geleerden zeggen dat er twee vormen van opleving zijn:

1. Accumulatieve opleving: Elke generatie bereikt een deel van de opleving en geeft deze door aan de volgende generatie, die vervolgens het werk verder voltooit. Deze opleving kan 150 jaar duren en is het resultaat van de accumulatie van het werk.

2. Ingrijpende opleving: alle krachten, al het verstand en bronnen worden gebundeld en heel snel en in zeer korte tijd gemobiliseerd. Deze oplevering vindt in een rap tempo plaats.

Wij willen een ingrijpende opleving bereiken. Dit is het soort opleving dat de Profeet Muhammed [SallAllahu ‘alayhi wa selam] heeft bereikt. De Profeet Muhammed [SallAllahu ‘alayhi wa selam] heeft samen met zijn metgezellen een dergelijke opleving in slechts dertig jaar bereikt. Dit is waar we naar uitkijken en hopen te bereiken, door alle bronnen te bundelen en te verzamelen. Eigenlijk is er nooit een opleving bereikt zonder dat alle bronnen werden verzameld en gebundeld. Allen volgden hetzelfde patroon. Er zijn twee soorten bronnen:

1. Menselijke bronnen: verwijst naar het menselijke vermogen.

2. Natuurlijke bronnen: verwijst naar water, lucht, mineralen, olie, landbouwgronden, dieren, planten etc.

We zullen het één en ander uiteenzetten om dit onderwerp begrijpelijk te maken.

Alle bronnen zouden erkend en verzameld moeten worden, zodat de opleving kan plaats vinden. ´Umar ibn Khattab [Radhiya Allahu ‘anh] wist maar al te goed hoe belangrijk de bronnen waren om een opleving te bewerkstelligen. Hij begreep ook dat de menselijke bronnen belangrijker waren dan de natuurlijke bronnen. Op een dag zat hij met de metgezellen en zei: “Kan ieder van jullie een wens doen?” Één van hen zei: “Ik wens dat dit huis vol is met geld [bronnen] om het te gebruiken voor het verstevigen van de positie van de Islam.” ‘ Umar antwoordde met: “Dat is niet de wijste wens.” Iemand anders zei: “Ik wou dat dit huis vol was met paarden die we konden gebruiken om de overwinning voor de Islam te behalen.” ‘Umar antwoordde: “Niet de wijste wens.” Ze zeiden: “Amirul mu'mineen, vertel ons wat wel wijs is om te wensen?” Hij antwoordde: “Ik zou wensen dat dit huis vol was met mannen zoals Abu Ubaidah ibn Al-Jarrah, Usama ibn Zaiyd, Khaleed ibn Waleed en Bilal [Radhiya Allahu ‘anhum]. Zij zouden in staat zijn om het geld en de paarden bij elkaar te krijgen om de overwinning voor de Islam te behalen.” Dit geeft duidelijk aan hoe helder de zaken zowel in de gedachten van ‘Umar als de metgezellen waren.

Er zijn vele theorieën verschenen die de rijkdom van een land berekenen; sommigen zeggen dat het gemiddelde bruto nationaal product de maatstaf is, andere stellen dat dit het gemiddeld individueel inkomen is. De meest recente theorie zegt, dat je de rijkdom van een land kunt meten aan de hand van de beschikbare bronnen en in welke mate deze worden geëxploiteerd. Het gevolg is, dat onze status-quo welke opleving dan ook in de weg staat. Onze bronnen worden namelijk of niet geëxploiteerd of op een verkeerde wijze geëxploiteerd.

De Arabische wereld beschikt over 60% van de bronnen in de wereld, we zijn echter de armste bevolking. Hoe komt dit? Dat is omdat wij niet van onze bronnen profiteren. Een voorbeeld zijn de gigantische vruchtbare landbouwgronden in Sudan, die niet worden benut. Een ander voorbeeld is de gigantische braindrain [migratie van het intellect], die momenteel gaande is om ergens anders het succes te bereiken. Bovendien hebben we de beste bronnen, maar ook die laten we onbenut. We hebben: de jeugd!

En de bronnen die we wel hebben misbruiken we, zoals water en elektriciteit. Er wordt dagelijks geld uitgegeven aan sms-jes om Miss Universe, de beste speler, of het beste lied te kiezen. Geld wordt aan luxe uitgegeven, cosmetica, en mode die elke dag verandert. Het wordt uitgegeven aan kleding en auto’s die regelmatig vervangen worden. Er worden fortuinen gespendeerd. We moeten ontwaken. Onze bronnen worden of door ons vernietigd of door onze vijanden gestolen. We moeten onze bronnen beschermen, we moeten leren hoe we onze bronnen kunnen behouden.

Toen Allah alles schiep, creëerde hij ook de bronnen en noemde deze zegeningen. Het gaat om; water, lucht, mineralen, olie, dieren, planten etc. Al deze bronnen worden gereguleerd met accuratesse en precisie volgende het Goddelijke balans.

Mensen ademen zuurstof in en produceren kooldioxide, terwijl planten kooldioxide opnemen en zuurstof uitstoten. Dit zorgt ervoor, dat de wereld niet vervuild raakt. De zon komt op, zeewater verdampt, wolken worden gevormd, er valt regen en uiteindelijk nemen planten dat water op om te groeien. Dieren eten deze planten, en van hun uitwerpselen wordt weer mest geproduceerd. Dat wordt weer gebruikt om planten te laten groeien. Daarom betekend het uitsterven van welk levend organisme dan ook, het uitsterven van een reeks aan organismen dat daarvan afhankelijk is. Als vogels die de nectar van een bepaalde bloem eten uitsterven, zullen de bloemen ook uitsterven. SubhanuAllah, Die een dergelijke uitgebalanceerd universum heeft geschapen. Deze balans blijft gehandhaafd, zolang de mens rechtvaardig en vredelievend is. Zodra ze onrechtvaardig is, in tirannie en hebzucht vervalt, zal het hele universum uit zijn balans raken en zal de wereld verwoest worden.

Ze kopen onze bronnen op tegen hele lage prijzen of stelen ze gewoon. Ze kochten onze grondstoffen tegen hele lage prijzen in, bewerkten deze en verkochten ze terug aan ons tegen aanzienlijke prijzen. Aangezien inhaligheid altijd groter wordt, begonnen ze ons van onze bronnen te ontdoen. Oorlogen, kolonisatie en bezettingen, allen een middel om dat doel te bereiken.

Het wordt nog erger, terwijl wij aan het wegsuffen waren, beroofden zij onze arme landen ook van onze brainpower. We zorgen voor onze kinderen en spenderen veel geld, zodat ze een goede opleiding krijgen. En wanneer ze afstuderen en iets kunnen terugdoen worden ze uit hun landen weggehaald en kunnen anderen volledig van hen profiteren. We verliezen miljarden om deze hoogopgeleiden te scholen, en aan de andere kant besparen zij miljarden omdat zij deze mensen niet hebben hoeven op te leiden. Dit is allemaal gaande en onze grootste droom is om de meest recente beltoon op ons mobieltje te hebben.

De Boodschapper van Allah [SallAllahu ‘ alayhi wa selam] liep voorbij terwijl Sa’ d ibn Abbi Waqqas [Radhiya Allahu ‘anhu] de wassing aan het verrichten was en zei: “Waarom deze verkwisting Sa’d?” Sa’ d zei: “Is het gebruik van water verkwisting, oh Profeet van Allah?” De Profeet [SallAllahu ‘alayhi wa selam] zei: “Ja Sa’d, verspil geen water, zelfs niet wanneer je aan de oever van een stromende rivier staat.” De Profeet [SallAllahu ‘alayhi wa selam] sprak niet alleen tegen Sa’d maar tegen ons allen.

‘Umar ibn Khattab [Radhiya Allahu ‘anhu] zag op een keer dat een man op de markt een stuk vlees kocht. Na een tijdje kocht hij een ander product en nog een ander. Elke keer als hij ergens naar verlangde, dan kocht hij het. ‘Umar hield hem tegen en vroeg hem: “Koop je alles waar je zin in hebt?” De man antwoordde: “Ja.” ‘Umar pakte zijn staf en raakte hem eenmaal, zeggende: “Dit is niet wat de Profeet [SallAllahu ‘alayhi wa selam] ons geleerd heeft.”

We weten niet hoe we onze bronnen moeten gebruiken en we misbruiken ze. We gebruiken onze bronnen niet: bijvoorbeeld ons verstand dat lui is, bijvoorbeeld de tijd die we verspillen, is dat niet onze grootste bron? Onze tijd heeft zijn waarde verloren. Hoe brengt onze jeugd haar zomervakantie door? Tijd word verspild, water word verspild, kleding word verspild, etc. We moeten onze slechte management en verspilde bronnen erkennen, en deze behouden en beschermen. Ik wil een opleving en dat we ons bewust worden van onze bronnen. We moeten onze gedrag veranderen.

2 opmerkingen:

  1. Hallo vrienden, mijn naam is maria uit Stockholm - Zweden. Ik lees goede opmerkingen over je goede werk, ik ben heel blij voor jullie allemaal, want ik heb hetzelfde geluk gevonden in mezelf, slechts een paar weken geleden las ik een goed getuigenis op dezelfde blogwebsite op mijn werkkantoor, een opmerking geplaatst door een dame Jennifer uit Madrid zei dat een geweldige man uit Africana-land, Dr.Oduduwa, in staat was om haar ex-vriend terug te brengen na een verbroken periode van 12 maanden. ik was gemotiveerd, ik probeerde het om dezelfde Oduduwa te contacteren via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) voor een dringende oplossing om mijn huwelijk voor ongeveer 2 jaar te herstellen, ik ben gescheiden geweest. Direct stuurde ik een e-mailbericht naar Dr. Oduduwa, ik kreeg onmiddellijk antwoord, hij vertelde me dat hij me kan helpen, hij zei dat mijn zaak te eenvoudig voor hem is om te behandelen omdat hij in de loop van de jaren soortgelijke zaken heeft opgelost. Ik probeerde het, omdat ik niets te verliezen heb om te proberen. hij eiste foto's en ik kocht kaarsen en ander spellingsmateriaal dat nodig is voor een succesvol resultaat. Twee dagen geleden, dinsdagmorgen nadat het liefdespreukgedeelte geactiveerd was, kreeg ik een telefoontje van mijn ex-man, praatte hij zo vriendelijk met me en verontschuldigde me voor het uit elkaar gaan, dat het duivelshandwerk was en dat hij zich heel erg voelde sorry, ik vergeef hem en bedank hem voor zijn terugkeer. het was schokkend en een grote verrassing. ik kan me nooit voorstellen dat het zo snel zal werken tot gisterenochtend mijn man man thuiskwam om mij te ontmoeten en onze twee lieve kinderen zijn we allemaal gelukkig als één familie.
    Dr.Oduduwa heeft geweldige magische spreuken om het volgende op te lossen: ...
     1) liefdes spell gedeelte om spellen te winnen
    2) Herstel terug Lost Love Spells
    3) Echtscheidingen
    4) Echtgenoten van echtgenoten van echtgenoten
    5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
    6) Breakup Spells (beëindig relatie)
    7) Magische wortels en kruiden voor sterke erectie en langdurige seks
    8.) Magische spreuk gepromoot in je jobkantoor
    9) Magische spreuk om een ​​baby te krijgen. (vrouwen vrucht van de baarmoeder)
    Het werkt voor mij en ik geloof dat het ook voor jou zal werken voor alleen wanhopige stellen die op zoek zijn naar een dringend resultaat om ware liefde en vrede in een huwelijksrelatie te herstellen, om onmiddellijk contact op te nemen met Dr. Oduduwa via WhatsApp mobile .: +79268011965

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo mijn naam is CUIYAN uit de VS, ik wil de wereld vertellen over de geweldige en machtige spell caster genaamd Doctor NATHA, mijn man bedroog me en was niet langer toegewijd aan mij en onze kinderen toen ik hem vroeg wat het probleem was dat hij me vertelde viel uit liefde voor mij en wilde een scheiding, ik was zo hart gebroken ik huilde de hele dag en nacht, maar hij verliet het huis, ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe de grote en krachtige dokter NATHA zoveel in vergelijkbare situaties heeft geholpen zoals het mijne, hij e-mailadres was er dus ik stuurde hem een ​​e-mail om hem over mijn probleem te vertellen, hij vertelde me dat hij binnen een paar uur bij me terug zou komen, ik deed alles wat hij me vroeg de volgende dag te doen tot mijn grootste verrassing, mijn man kwam terug thuis en huilde en smeekte me om hem te vergeven en te accepteren, ben zo blij omdat mijn familie nu vol liefde is. Je kunt ook contact met hem opnemen ... Emil: drnathaliesand@gmail.com

        HEEFT OOK DE KUUR VOOR DE VOLGENDE VIRUS.
    1) Als je je ex terug wilt.
    (2) als je altijd slechte dromen hebt.
    (3) U wilt op uw kantoor worden gepromoot.
    (4) Je wilt dat vrouwen / mannen achter je aan rennen.
    (5) Als u een kind / ZWANGERSCHAPSSPELLING wilt.
    (6) Je wilt rijk zijn.
    (7) Je wilt je man / vrouw binden
    voor altijd de jouwe.
    (8) Als u financiële hulp nodig hebt.
    (9) Hoe u bent opgelicht en u uw verloren geld wilt terugvorderen.
    (10) Stop met scheiden
    (11) ZEKER HIERVOOR ALLE SICKNESS / ZIEKTEN
    (12) Loting winnen
    (13) Genezen van hiv / aids
    (14) LOTTERY / LOTTO SPELL WINNEN

    BeantwoordenVerwijderen